Lonely Planet Southeast Asia on a Shoestring is your passport to the most relevant, up-to-date advice on what to skip, what hidden discoveries await you, and how to optimise your budget for an extended continental trip. Wander among the temples of Angkor, dine like an emperor in Hoi An's Old Town, or lock eyes with prehistoric monsters at Komodo National Park, all with your trusted travel companion. Get to the heart of Southeast Asia and begin your journey now!
Inside Lonely Planet's Southeast Asia on a Shoestring Travel Guide:
- Colour maps and images throughout - Highlights and itineraries help you tailor your trip to your personal needs and interests - Insider tips to save time and money and get around like a local, avoiding crowds and trouble spots - Essential info at your fingertips - hours of operation, phone numbers, websites, transit tips, prices - Budget-oriented recommendations with honest reviews - eating, sleeping, sight-seeing, going out, shopping, hidden gems that most guidebooks miss - Cultural insights give you a richer, more rewarding travel experience - history, politics, arts, environment, cuisine, health, lifestyle, religion - Over 160 maps - Covers Brunei Darussalam, Cambodia, Indonesia, Laos, Malaysia, Myanmar Burma , Philippines, Singapore, Thailand, Timor Leste, Vietnam and more
The Perfect Choice: Lonely Planet Southeast Asia on a Shoestring is perfect for both exploring top sights and taking roads less travelled.
LONELY PLANET
Lonely Planet fue fundada en 1973 por Tony y Maureen Wheeler tras un viaje por tierra desde Europa hasta Australia. Su primera guía, Across Asia on the Cheap, nació de la necesidad de compartir consejos prácticos con otros viajeros. La empresa creció rápidamente y se convirtió en una referencia mundial en guías de viaje, publicando más de mil títulos y vendiendo más de 150 millones de ejemplares. En 2007, los Wheeler vendieron la mayoría de la compañía a BBC Worldwide, y más tarde fue adquirida por Red Ventures. Con sede actual en Estados Unidos, Lonely Planet sigue ofreciendo contenido en libros, aplicaciones y medios digitales, promoviendo el respeto cultural, la aventura y la conexión entre personas a través del viaje.