William Blake's innovations in engraving techniques brought about his brilliant synthesis of visual and poetic art and signaled the beginning of his famous "Illuminated Books," of which the Songs of Innocence was the first and most popular. Unfortunately, Blake's vision is generally known to the world in amputated form: because of the difficulty and expense of reproducing his original conception, most editions of Blake's work offer only the printed text, with no trace of the visual counterpart so essential to his "System."
This new, facsimile edition of the Songs of Innocence reproduces Blake's color plates in a fashion which the artist himself would have approved. The 31 plates - printed on facing pages which are the same size of Blake's own first edition - offer one of the more brightly colored versions of this significant volume, no two copies of which are the same. As a special aid to readers, a typographical reprint of the text of poems follows the plates. Such classic "songs" as "The Lamb" and "The Chimney Sweeper" are now accessible to all in the symbiotic union of poem and picture that is crucial to a total understating of Blake's mind and art.
BLAKE WILLIAM
William Blake Londres, 28 de noviembre de 1757-Londres, 12 de agosto de 1827 fue un poeta, pintor y grabador británico. Aunque permaneció en gran parte desconocido durante el transcurso de su vida, actualmente el trabajo de Blake se tiene en alta estima. Por la relación que en su obra tienen la poesía y sus respectivos grabados, suele ponerse a Blake como ejemplo del «artista total». Según el periódico The Guardian, «William Blake es, con gran margen, el mayor artista que Gran Bretaña ha producido»
Considerar los logros de Blake en poesía o en las artes visuales por separado sería perjudicial para entender su obra: Blake veía estas dos disciplinas como dos medios inseparables de un mismo esfuerzo espiritual unificado. Ambas son necesarias para apreciar correctamente su trabajo. Por esta razón, las ediciones ilustradas de la obra de Blake no habían sido especialmente valoradas en el pasado, hasta que los avances en las técnicas de impresión permitieron una mayor difusión, al hacerse sus obras más accesibles.