COLLINS CAMBRIDGE IGCSE PHYSICS - REVISION GUIDE
Exam Board: Cambridge
Level: IGCSE
Subject: Physics
Suitable for the 2023 exams and onwards
Revision and practice to help you fully prepare for the Cambridge IGCSE exams
Collins Cambridge IGCSE Physics Revision Guide provides clear and accessible revision content to support all students. With focused revision for every topic, plus four separate practice opportunities, use this revision guide to build your confidence and help you prepare for your Cambridge IGCSE Physics assessments.
Covering the Cambridge IGCSE and IGCSE 9-1 Physics syllabuses 0625 0972 , for examination from 2023, this revision guide includes:
clear and concise syllabus coverage, with the Supplementary material clearly differentiated
topics in short, user-friendly sections to help you plan your revision in manageable chunks
worked examples and guidance on structuring your answers
support for key subject vocabulary including a glossary and exam command words
quick tests and exam-style practice questions for every topic, so you can check your progress and develop your exam skills
a complete set of exam-style practice papers to help you prepare for assessment
a free ebook version, so you can revise from anywhere.
Edad recomendada: A partir de 14 años.
DAVENPORT CAROL
Carol Davenport es profesora asociada e investigadora en Northumbria University en Newcastle y directora de NUSTEM, un grupo de investigación y divulgación dedicado al compromiso STEM y las aspiraciones profesionales de la infancia. Inició su carrera docente como profesora de física en Barnsley College y tras un paréntesis impartió física y ciencias durante más de siete años en un instituto del noreste de Inglaterra. Durante ese periodo participó en proyectos de desarrollo curricular que incluyeron la creación de un curso de física en vídeo en línea, el diseño de un currículo para séptimo y octavo curso y la actuación como holograma educativo, además de ejercer como mentora de estudiantes en formación docente. Posteriormente colaboró durante más de cinco años en la red de Science Learning Centres en la formación de profesorado. Sus líneas de investigación y trabajo se centran en la enseñanza de la física y la promoción de carreras STEM entre niños y jóvenes.