BEAR AND BIRD - THE CAVE AND OTHER STORIES
Jarvis revisits his beloved, sometimes befuddled, duo in a fifth set of stories where gentle mix-ups and genuine friendship abound.
Bear and Bird may not always understand each other, but they both want nothing more than for their best friend to be happy. So when they each find today's date circled in red, they obviously assume it's the other one's birthday so sorry, Snail! . And when Bird puts her pal through his paces-to prove he's himself and not his look-alike cousin-she finds a sweet way to soothe an unhappy Bear when the test is done. Whether it's Bird bravely helping Bear to retrieve a ball from a cave full of stinky goo or so they've heard or both of them putting their faith in a flying umbrella when Bird blithely removes the candy trail meant to lead them home, Jarvis's subtle humor and sweet illustrations create a charming world that young readers are eager to come back to.
Edad recomendada: A partir de 6 años.
JARVIS
Jarvis es un autor e ilustrador británico de libros infantiles que vive en una zona tranquila y arbolada del norte de Inglaterra junto a su pareja y su gato. Estudió diseño gráfico y trabajó como diseñador de portadas de discos y director de animación antes de dedicarse a la literatura infantil. Su estilo se caracteriza por ilustraciones expresivas, colores vibrantes y personajes entrañables que conectan con los niños. Ha escrito e ilustrado libros como "Alan's Big, Scary Teeth", "The Boy with Flowers in His Hair", "Bear and Bird", "Pick a Pine Tree" y "Tropical Terry", entre otros. Sus obras han sido publicadas por editoriales como Walker Books y Candlewick Press, y han sido traducidas a varios idiomas. Jarvis combina humor, ternura y temas importantes como la identidad, la amistad y la aceptación. Su trabajo ha sido reconocido por su capacidad para transmitir emociones complejas de forma accesible y visualmente atractiva. Además de escribir e ilustrar, colabora con otros autores y ha trabajado en proyectos educativos y creativos para fomentar la lectura en la infancia.